Завантажити ще

Відлуння медреформи: як банальна перев'язка "рваної" рани перетворюється на 9 кіл пекла

Відлуння медреформи: як банальна перев'язка
Фото: ymkaaaaaa з сайту pixabay

Мені дуже подобалося, що є можливість записатися до "сімейника" або педіатра через Helsi, прийти в зазначений час і отримати кваліфіковану консультацію (так, вважаю, що мені пощастило з цими докторами).

елена Галаджій

елена Галаджій

Олена Галаджій.

Все було добре, поки не сталася неприємність... Син сильно травмував руку. Вистачило декількох секунд для розуміння, що без хірургічного втручання не обійтися. Дзвінок в "швидку" не увінчався успіхом. Опис травми не потрапив під критерії "екстрених". Порадили звертатися в поліклініку або до  найближчого травмпункту.

І почалися наші квести. У поліклініці зміна хірурга закінчилася в першій половині дня (рана трапилася близько 16.00). Найближчий травмпункт знаходиться практично в пішої доступності від будинку, але він для дорослих. Лікарі надали першу допомогу, зупинили кровотечу, але зашивати рвану рану відмовилися, пояснивши, що за законодавством не мають на це права - не можуть прийняти малолітнього пацієнта. Далі була поїздка в травмпункт "Охматдиту". Півтори години в черзі і бінго - рану зашили.

На наступний день потрібно йти в "свою" поліклініку на перев'язку. Проста процедура. Але ми стали жертвами нового реформаторського квесту. Хірург бере з 8.00 до 13.00. Але щоб він зробив перев'язку, потрібно електронние направлення від педіатра. Наш педіатр працює у другу зміну - з 14.00... Поки шукала, хто може дати це направлення, згадався ще один анекдот: "Коли вчителька російської мови стрибнула з парашутом, вона була вражена, розбурхана, але вголос говорила зовсім інші слова".

Теоретично, коли з якихось причин немає доктора, з яким підписано декларацію, можна звернутися до чергового лікаря. Але, як з'ясувалося (принаймні, так мене запевнили в поліклініці), черговий лікар може оглянути дитину, а ось виписати направлення до вузькопрофільного фахівця - немає. Нібито у нього немає ключів доступу до електронної системи. Розвела руками і завідуюча відділенням "первинки", порадила знайти будь-якого вільного лікаря, щоб той виписав направлення. "Вільні" лікарі не знаходилися....

Знову похід до завідуючої, чарівна фраза "дзвоню на гарячу лінію НСЗУ". Після неї мене з дитиною чи не за руку завели до лікаря, якого "попросили" виписати електронне направлення до хірурга для надання медичної послуги в вигляді перев'язки. Здавалося б, ось воно, щастя: пара хвилин - і ми отримаємо його. Не тут то було. Підвисла електронна система...

"Невдалий день ви вибрали. Понеділок і вівторок - найважчі дні. Система підвисає, видає помилки..." - нарікала доктор. З горем навпіл ми все-таки отримали електронне направлення.

Далі була епопея із заповненням карти хворого в кабінеті хірурга. Знову-таки - система висіла, глючила... А ще ж треба було оформити електронне направлення на наступні перев'язки.

У сухому залишку - безпосередньо перев'язка рани зайняла не більше 10 хвилин. А ось полювання за направленням - понад дві години. Все для зручності пацієнта.

Додому поверталися з зіпсованим настроєм і відкритими питаннями до МОЗ і в цілому до влади: чому немає алгоритму дій на непередбачені ситуації на кшталт нашої? Навіщо множити на папері реформи і виділяти на них сотні мільйонів гривень, якщо вони робляться наполовину? Чому не можна досконально запустити одну реформу (навчені фахівці, реєстри які реально працюють, і т.д.), а лише потім братися за іншу?

Хотілося б, щоб ці зауваження-питання прочитали в високих кабінетах, усунули їх, і щоб пацієнти, що виходять з медустанов, не несли додому почуття образи, досади і злості від безсилля розірвати замкнене бюрократичне коло реформи.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

На дитячу стоматологію - 9 гривень. Що потрібно знати про другий етап медреформи